HSP medewerker (weer) optimaal inzetbaar

1:5 medewerkers hoogsensitief

Heeft u er ooit wel eens bij stil gestaan dat 1:5 medewerkers hoogsensitief is. Of liever gezegd een op de vijf medewerkers beschikt over de kernkwaliteit hoogsensitiviteit? Wellicht loopt u er ook tegenaan dat sommige van uw medewerkers gevoeliger zijn voor prikkels dan anderen. En ziet u dat uw medewerker moeite heeft hier mee om te gaan en zich te uiten. Zij passen zich liever aan dan als ” vreemd, apart of verlegen” te worden bestempeld. Tegelijk kunnen zij daardoor niet volledig zichzelf zijn en dus niet zo optimaal mogelijk functioneren.

Handvatten effectief communiceren met uw medewerker

Wat u nodig heeft zijn handvatten om het gesprek met u medewerker effectief aan te gaan. Begrip voor zijn/haar situatie in de werkrelatie.

Als coach kom ik maar al te vaak in gesprek met een hoogsensitief persoon (HSP) die er tegenaan lopen dat zij niet of onvoldoende door hun leidinggevende worden begrepen. Vanzelfsprekend maakt mijn begeleiding het voor hen makkelijker om zaken bespreekbaar te maken. Tegelijk blijft er maar al te vaak wrijving ontstaan zonder tot een wederzijdse oplossing en daardoor prettige werkrelatie voor beiden te komen.

Aanpak

Mijn aanpak is erop gericht om dit met u en de desbetreffende medewerker bespreekbaar te maken. Inzicht te krijgen in wederzijdse belangen. Op een andere manier te leren kijken en begrip te hebben en te tonen voor elkaar en werkbare afspraken te maken. Kortom met een Awareness, Awaken, Award aanpak. Waardoor u samen met al uw medewerkers, en dus ook de HSP verder komt.

Interesse?

Heeft u interesse of wilt u hierover van gedachten wisselen in een kennismakingsgesprek mail of bel mij dan:

06-41218148